Korintski kanal – Arhitektonsko čudo Grčke
Prolaz na koji se čekalo duže od dva milenijuma
Veliki brodovi se pod nebeskim svodom Grčke često probijaju kroz stenovite zidove uskog, veštačkog plovnog puta. Samo nekoliko centimetara slobodnog prostora sa obe strane puta čini ovaj prolaz kroz drevno inženjersko čudo – Korintski kanal.
Prva plovidba kanalom dogodila se davne 1893. godine. Korintski kanal presecao je Korintsku prevlaku, povezujući Jonsko sa Egejskim morem. Poluostrvo Peloponez je na taj način pretvoreno u ostrvo. Ovaj kanal brodovima je štedeo i vreme i gorivo tako što je skraćivao putovanje za skoro 500 kilometara. Sem toga, postao je glavna atrakcija i najznačajnija navigacijska ruta odnosno glavno čvorište neprocenjive vrednosti.
Dužina kanala je 6.3 kilometara, širina na nivou mora je 24.6 metara, a na dnu 21.3 metra. Mnoga plovila su danas preširoka da bi ga prešla.
Na koji god način prelazili Korintski kanal, prizor je veličanstven. Jedan od sedam mudraca antičke Grčke i vladar Korinta, Periander, zaslužan je za celokupnu ideju. Podaci iz sedmog veka pre nove ere govore da je njegov plan odbačen nakon što je visoka sveštenica Apolonovog hrama u Delfima objavila da bi takav poduhvat izazvao bes Bogova.
Međutim, projekat je vrlo verovatno odložen zbog velikih tehničkih izazova, kao i određenih finansijskih problema, ali svakako je interesovanje za izgradnju uvek bilo prisutno.
Vlada verovanje da se nekoliko rimskih careva, uključujući Julija Cezara i Kaligulu, takođe zanimalo tom idejom, ali je tek za vreme vladavine Nerona posao na izgradnji zapravo započeo. Prolazili su vekovi, Vizantijci i Mlečani su isto pokazivali zainteresovanost i ideja je ponovo postala popularna nakon Grčkog rata za nezavisnost, a radovi su napokon otpočeli 1882. godine.
Korintski kanal se danas nalazi na neverovatnom drugom mestu najposećenijih turističkih destinacija u Grčkoj. Privlači ljude iz celog sveta što potvrđuje činjenica da svake godine kroz njega prođe oko 12.000 trgovačkih i turističkih brodova.