travel-influencer-taking-selfie-front-fa
Vesti, Zanimljivosti

Da li opada broj selfija na putovanjima?

Pre oko deset godina, petogodišnji sin Kartike Gupte oboren je u Nacionalnom parku Jeloustoun kada su turisti, pokušavajući da se slikaju sa bizonom, izazvali nesreću. Ovaj incident je postao simbol šireg problema koji se odnosi na nasilno ponašanje turista u potrazi za savršenim selfijem. Kartika Gupta, poznata fotografkinja i spisateljica, primećuje da je nakon ovog događaja primetan porast takvog ponašanja.

Ova vrsta ponašanja može biti i posledica pandemije kovida. Kako ljudi pokušavaju da nadoknade propuštena putovanja, broj turista raste, što dovodi do širenja kulture selfija.

Popularne destinacije poput Amsterdama pokušavaju da preusmere posetioce sa pretrpanih područja, kao što je ulica Crvenih fenjera, na manje poznate lokacije. Međutim, mnogi gradovi ne uspevaju u ovom nastojanju, što izaziva ogorčenje među lokalnim stanovnicima.

Uprkos naporima lokalnih vlasti da usmere turiste ka uživanju bez stalnog fotografisanja, neki turisti krše društvene norme i pokazuju nepoštovanje prema lokalnoj kulturi. Ovi turisti se neprikladno oblače tokom poseta verskim objektima, poziraju kod spomenika ili se ponašaju rizično kako bi napravili savršen selfi. Takvo ponašanje stvara probleme za lokalno stanovništvo i druge posetioce.

Zbog sve većeg broja pritužbi, vlasti širom sveta preduzimaju različite mere. Popularne destinacije uvode ograničenja broja posetilaca ili visoke cene ulaznica. Neke destinacije čak sankcionišu posetioce koji previše vremena provode praveći selfije.

Na Novom Zelandu su se odlučili na inovativan pristup – turisti su zamoljeni da umesto popularnih destinacija gde se često slikaju influenseri, pronađu manje poznata mesta i podele ih na društvenim mrežama. Rob O’Kif, izvršni direktor turističke kompanije See Monterey, naglašava da selfiji postaju problematični kada slika postane važnija od stvarnog uživanja u putovanju.

Idealan scenario bio bi da svi akteri – popularne destinacije, turističke agencije i influenseri – pruže instrukcije turistima kako da se ponašaju, posebno na mestima koja su izuzetno popularna za turiste.