Kako je nestala plutajuća pijaca cveća iz srca Amsterdama
Na svom vrhuncu, Bloemenmarkt je bila užurbana, plutajuća pijaca cveća u srcu Amsterdama. Bila je atrakcija „severne Venecije“ od 1862. godine,
koju je holandska turistička zajednica promovisala kao svetski poznatu atrakciju unutar prstena Singel kanala, sa UNESCO liste. Međutim, preveliki broj turista razlog je kažu, za zatvaranje ove holandske lepotice.
Pitate se kako je to moguće? Jednostavno! Velike grupe, isključivo radoznalih turista vremenom su istisnule prave mušterije i dovele do promene prirode istorijskog centra grada.
Poslednji cvećar, Michael Saarloos, čija je porodica počela da prodaje cveće na pijaci na kanalu Singel 1943. godine, zatvorio je svoja vrata u aprilu,
rekavši da su ga ugušile jeftine tezge i turizam. Na 16 tezgi na plutajućoj pijaci sada dominiraju prodavci koji prodaju klompe, magnete, mlade biljke kanabisa, drvene i plastične lale i lukovice.
Amsterdam se bori da se nosi sa turističkim bumom, sa procenjenim 18,5 miliona posetilaca koji dolaze u grad ove godine, što je izazvalo zabrinutost zbog takozvane „Diznifikacije“.
Do 2025. godine očekuje se oko 23 miliona posetilaca godišnje.
Problem je prepoznat i s tim u vezi preduzete su različite mere.
Lokalni političari su nastojali da povrate grad za njegovih 850.000 stanovnika ograničavajući koncentraciju turistički orijentisanih prodavnica i prodavnica hrane. Antisocijalno ponašanje je na meti novčanih kazni. Uriniranje u kanal može koštati 140 evra (120 funti), kao i remećenje mira na javnim mestima ili bacanje smeća. Turisti se takođe podstiču da posete druge delove Holandije.
Saarloos, koji se seli na lokaciju 750 metara od svog tradicionalnog mesta, rekao je da plutajuća pijaca više nije izvodljiv posao za njega, i optužio centralno opštinsko veće Amsterdama da nije sprovelo pravilo koje predviđa da se samo 25% bilo koje tezge može koristi za prodaju proizvoda koji nisu povezani sa biljkama.
„U proleće su ljudi iz Amsterdama dolazili da donesu biljke za svoju baštu ili na balkon“, rekao je on. „Uvek je bilo mnogo posla. Ali svi ti jeftini letovi preplavili su celu Evropu. Po ceo dan cvećar mora da viče: Šta sam napisao na natpisima: „Ne slikaj!“
Dakle turisti, Ne slikajte, već kupite buket i uživajte u ovom lepom gradu!