Dragulj među aerodromima
Posle četiri godine izgradnje, u aprilu ove godine završen je i zvanično otvorena nova zgrada singapurskog aerodroma Jewel Changi. Može se reći da je u pitanju višenamenski kompleks na 135.700 m2, dizajniran i osmišljen kako bi povezao tri od četiri terminala aerodrome i omogući ostvarenje dugoročnih planova Aerodroma Čangi da udvostruči svoje kapacitete do sredine 2020-ih.
Izgradnja ovog fantastičnog arhitektonskog dragulja koštalo je oko 1.25 milijardi dolara, a delo je čuvenog arhitekte Moše Safdije.
Ova zgrada ima pet nivoa iznad zemlje koje okružuje terasasti Shiseido vrt sa nekoliko manjih vodopada i velikim brojem različitih biljnih vrsta i pet nivoa ispod zemlje. Na poslednjem nivou nalazi se Canopy Park, površine 1.400 kvadratnih metara, koji garantuje nezaboravni provod čudno je reći na aerodromu. Međutim, ako vam kažemo da će te na visini od 25m iznad poda moći da šetate ili skakućete po razvučenoj mreži u sjajnom ambijentu shvatićete da je provod zagarantovan. Tu su još Discovery tobogani, Maglovite činije i Bašta latica, koje se nalaze u Conopy parku za koji ćete platiti jednu univerzalnu ulaznicu od 5 singapurskih dolara, što je oko 400dinara.
Ipak, glavna atrakcija ovde je 40 metara visok vodopad, odnosno najveći svetski vodopad u zatvorenom, koji se nalazi u središtu aerodroma. Rejn vorteks ili kišni vrtlog, kako mu je naziv predstavlja i singapurski odgovor na pitanje održivosti i globalnog zagrevanja. Kišni vrtlog zamišljen je i dizajniran tako da koristi kišnicu i to 40.000 litara kišnice u minutu. Na ovaj način osim što stvara predivan prizor, strujanje vode sa ovog vodopada hladi vazduh ispod kupole i dodatno zaliva prilično impozantnu baštu. Naravno sva sakupljena voda se iznova upotrebljava.
Bašta, odnosno šumska dolina u kojoj ćete naći biljke sa različitih kontinenata, kojom je okružen vodopad prostire se na čak četiri sprata unutar terminala i prilagođena je za šetnju i relaksaciju.
Ovo je sedmi najprometniji međunarodni aerodrom na svetu, odakle svakih 80 sekundi poleti avion, tako da planovi za Terminal 5 koji će biti veličine četiri ostala terminala zajedno, već postoje. Očekuje se da će ovaj deo biti otvoren posle 2030. godine, ali i da će zasigurno pratiti trend inovativnih, zanimljivih rešenja kako bi zadržao titulu najboljeg svetskog aerodroma.